27 Mayıs 2012 Pazar

kürtajmı? bööğ

allahtan hergün haberleri dinleyen biri değilim.kızlarıma bana tv izlemeye fırsat vermedikleri için teşekkür ediyorum.
aksam annemler haberleri izlerken mutfaktan biraz kulak misafiri oldum bir grup feminist kadın eylem yapıyormuş.'kürtaj bizim hakkımız.ağrısız, sezeryanle doğum yapmak istiyoruz''bağırtıları geliyordu.
kulaklarıma inanamadım.
kürtajın neresi hak olabilir?
siz tedbir almayın keyfinize bakın sonrada bir cana sırf keyfiniz bozulacak diye kıyın.
KI-NI-YO-RUM
bahane: bakacağımız kadar cocuk yapmak istiyoruz
cevap: size bedavadan korunma yöntemleri sunuluyor bi zahmet uygulayın.
bahane: sakat cocuk mu dünyaya getirelim?
cevap:ya tamamen normal olan cocuğunuz herhangi bir sebepten sakat kalırsa öldürecekmisiniz?
aynı şey .
neden mi?  bilimsel bir alıntıyla açıklayayım

Bebeğinizin kalbi 6. haftada atmaya başlar.
6. haftada ileride kalbi oluşturacak hücrelerde farklılaşma ile tüpe benzer bir ilkel kalp oluşur ve ilk kalp atışları duyulur. Artık vajinal ultrasonografi ile bakıldığında embriyoyu ve hatta kalp atışlarını bile görebilirsiniz.
Embriyo yaklaşık 6 mm boyundadır.




daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz bilimsel bir yazının linkini veriyorum.
http://deniznehir.blogcu.com/hafta-hafta-hamilelik-ilk-10-hafta/4193895

yani kalbi atmaya başlayan bir canlıyı öldürmüş olunuyor.

niyetim kesinlikle siyasete bulaşmak yada birilerini savunmak değil.
normal doğumun harikalığı ile ilgilide şu linkleri inceleyiniz.

http://blogcuanne.com/tag/pozitif-dogum-hikayeleri/

http://ozguranne.blogspot.com/2008/12/normal-doum-hikayeleri.html

sonuç olarak ben karşıyım arkadaş ciddi bir hayati tehlike olmadıkça kürtajada sezeryana da kar-şı-yım.

12 yorum:

  1. suinci haberleri çok izlemediğin için bir yanlış anlama olmuş:)
    kürtaj bizim hakkımız demelerinin sebebi, başbakanın "sezeryan kürtajdır" açıklamasından kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım gercekten tam izlemedim ama son günlerde istemedim aldırdım tek çocukla başedemiyorum,benim özgürlüğümü kısıtlıyor gibi sözlerde duyunca paylaşmak istedim.yoksa siyaset değil amacım.

      Sil
  2. Kürtajla sezaryeni karşı karşıya getirmemek lazım.
    Sezaryen, isteğe bağlı yapılamaz, zira bir ameliyattır ve insan vücuduna zarar verir. Kimse kendi isteği ile vücuduna zarar veremez.
    Kürtaj ise yasalar ile düzenlenmiştir. İnsan vücuduna zarar vermez. Engellenmesi durumunda gizli kapılar ardında, gayri hijyenik koşullarda yapılır. Kürtajı engelleyebilen bir ülke olmadı henüz dünyada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan vücuduna zarar vermediğinden eminmisin? zira bebek düştüğü için kürtaj yaptırmak zorunda kalan bir tanıdığım uzuuuuuun yıllar çocuk sahibi olamamıştı.pisikolojiside cabası.hem düşünülmesi gereken sadece kadın değil bebek te var işin içinde.yani 6.haftada kalbi atmaya başlayan bir canlının öldürülmesinden bahsediyoruz tıpkı bir böceği ezer gibi.
      evet yasalar düzenliyor ama yasal olmayanlar zaten bu haliyle bile gizli kapılar ardında yapılıyor.yasal olanlarada baştan tedbir almayı öneriyorum.sağlık ocaklarının ve devlet hastanelerinin tamamı korunma yöntemleri konusunda gerekli bilgilendirme ve yardımı ücretsiz yapıyorlar.prezarvatiften tutunda ria ya kadar her konuda.bir canlının hayatına kasten son vermektense kondomlarını bağlatsınlar eşler.neden buna gelemiyorlar?
      ben zaten birilerinin engellemsinden yanada değilim önemli olan herinsanı bilinçlendirip ön tedbir almalarını sağlamak.

      Sil
    2. Fetüsün canlı olduğu kesin ama kürtaj açısından önemli olan "insan" sayılıp sayılamayacağı. Hastalık yapan virüsler, mantarlar vs de "canlı"dırlar mesela... Hukuken bir cenin tam ve sağlam doğmadıkça insan sayılamaz ve hak ehliyeti yoktur. Mesela nüfus sayımında fetüsler sayılmaz. Miras hakları yoktur. Hatta sosyolojik anlamda bile bir anne "2 çocuk var, biri de yokda "der. Yoksa hamile bir anne "3 çocuğum" var demez.
      Kürtaj açısından önemli olan biyolojik esaslardır. Yoksa yaşam hakkı her canlı için kutsaldır, ama o mantıkla böceği de ezmeye hakkımız yoktur aslında.
      Elbette ben de ön korunmadan yanayım.
      Yine de sezaryen ile kürtaj, ortak noktaları olan kavramlar değil kesinlikle.

      Sil
    3. isin siyasi yada kanuni kısmıyla ilgilenmiyorum umarım hic ilgilenmek zorunda da kalmam.sırf bu yüzden birkaçgündür tv bile izledim iki tarafında söyledikleri hiç hoşuma gitmedi doğrusu

      Sil
  3. Tam bir mucize bebek. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Bende haber dinleme özürlüyüm ve şu sıralar çokta memnunum halimden :)
    Siyasetle zerre kadar ilgilenmem,kürtaja sonuna kadar karşıyım,5 tane doğurdum(4 ü normal) korunma yöntemlerine rağmen.Şimdi 6. ya hamile kalsam yine gözümü kırpmadan doğururdum heralde.

    YanıtlaSil
  5. kürtaj bazen gerekli olabiliyor. Szeryanda bazen şart olabiliyor anne ve bebek sağlığı için.

    Görüşmek üzere
    http://www.bakbuharika.blogspot.com
    http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kime ve neye göre gerekli olduğuna bağlı...
      doktorların tam kapsamlı araştırma yapmadan ebeynlere bu öxürlü almak lazım dediği zaman mı ? yoksa bir annenin baştan tedbirini almayıp hayır ben bunu istemiyorum diyerek keyfi uygulamaya geçtiği zamanmı?bir gençkızın cinsel özgürlüğüm adı altında rahat davranıp sonrada ailesinden gizli yaptığı mı?yada aynı genç kızın erkek arkadaşının istememesimi? gereklilik göreceli bir kavram.

      Sil
  6. dikkatimi çeken bir durum var. kürtaj olmak isteyen kadınların korunmadan ilişkiye girdiğini düşünüyorsunuz yorumlarınızda. benim çevremde, korunma yöntemlerini titizlikle uygulamalarına rağmen hamile kalan insanlar var. spiral ve kondom yüzde yüz korumaz. doğum kontrol haplarının düzenli kullanıldığında yüzde yüz koruduğunu düşünüyordum yakın zamana kadar. ama bir yakınım bu şekilde bile hamile kaldı. sadece bunları da belirtmek istedim.

    YanıtlaSil
  7. Sizinle tamamen aynı fikirdeyim. Hamileyken ikili dörtlü testleri bile yaptırmadım, nasılsa aldırmayacağım için. Bunun yanında düzenli kontrolleri ihmal etmedim tabiki. Sevgiler.

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...