9 Aralık 2011 Cuma

çocuğa güvenmek ve kitap tavsiyesi

geçenlerde misafirimiz vardı 5yaşındaki kızlarının eline yarım litrelik cam sürahiyi yan odaya götürmesi için verdim.(yan odanın ne kadar yakın olduğunu fotoda görebilirsiniz :)
- annesi ' götüremez kiiiiiiii ' diyerek panikledi.
-ben 'tabiki götürebilir ona güven'. dedim ve sonuçta çocuk götürdü.
yukardaki fotoda 1yaş 23 aylık mıkırcık var.elinde porselen tabakla yan odadaki ablalarına servis yapıyor.bunun haricinde çerezleri yarım litrelik cam sürahiyi ...vs servis etti.
kendi ayakkabılarını çıkarabiliyor hatta bazen terste olsa giyebiliyor.montunu çıkarıyor pijamasınıda...
bunları neden mi anlatıyorum.
çocuğunuza güvenin
 kaldırabilecekleri kadar ağırlıkta camda olsa tabaklar verin.ilk zamanlar arkasından gitmeniz gerekecek hatta birkaçkere kazalarda yaşayacaksınız ama her defasında sakinlikle karşılayıp yeniden vereceksiniz kiiiiiiiii oda kendine güven duysun başarabilirim desin.kıyafetlerini giymeye çalıştığında asla engellemeyin biliyorum aceleniz var ama onun yok.
unutmayın yarışta kaplumbağa kazandı tavşan değil
bu konuda en iyi kaynaklardan biri olan bu kitabı öneririm. montessori yöntemini çok rahat bir dille anlatmış.

3 yorum:

  1. çok önemli bir detay ve tavsiye teşekkürler..zaten bize geldiğinizde bunun az çok farkına varmıştım hiç bir eşyamız çocuğumuzdan değerli değil...bunları farkedip Reyyan'ı daha özgür bıraktığımda Betül'e haksızlık yapmış gibi hissediyorum kendimi...

    YanıtlaSil
  2. Sonuna kadar katılıyorum size.Kızıma güveniyorum,sorumlukullar veriyorum bütün bunları yaparken de onu izliyorum,mutluluğunu,heyecanını görmek çok güzel.Hele ben yaptım diye havaya girmesi hepsinden güzel.
    Senin kızına da maşallah.

    YanıtlaSil
  3. Thanks for adding me to your blog list :) I checked out yours too! Looks great!

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...