2 Ağustos 2011 Salı

odana git !!!

çocukken bir divanda ablamla ayaklı başlı yatardık.biraz büyüdük ve diğer ablamda evlenince kanepelerimiz ayrı oldu ama yine aynı odada. o, oda bizim oturma odamız olduğundan sabak kalkıp toplamak zorundaydık yatağımızı ve  kanepenin altındaki kıyafetlerimiz ve kitaplarımız haricinde hiçbir özel eşyamız yoktu taaaaa ki evleninceye kadar.
çocukluğum yabancı filmlerinde etkisiyle hep bir bana ait oda özentisiyle geçti...kızlarıma özene bezene onlara ait bir oda hazırladım tabiiki ...
geçen gün büyük ablamız sinirlendi ve odasına gitti kapıyı kapattı. içeri girmek isteyen kardeşine bağırdı; yanlız kalmak istiyorum.....
hemen saniyeler içinde genç kız olduğunu ve aynı olayları fazlasıyla yaşayacağımızı düşündüm.
gelecek işte buydu...
bu duruma nasıl geldik.
-oyuncakların mutfakta ne işi var odanıza...
-hadi yavrum sen git odanda oyna
-bak misafirim var hadi siz odanızda oynayın.
-dersini niye burada çalışıyorsun odanda çalışsana hem orda kardeşinde rahatsız etmez..
-bizimle yatamazsın odanda yat.
-güya onlara oda yaptım yine tüm oyuncaklar evin içine dağılmış  durumda...
-odandaki televizyondan izlesene benim dizim başlayacak.
-cezalısın odana git ve orada kal.
ODANA GİiiiiT !!!

oda özentisiyle kalabalık bir aile ortamında büyümüş bir nesil, çocuğunu odasına gönderiyor veeeee en tehlikeli ergenlik çağlarında artık odasından çıkmayan yalnız bir  nesil sorunlarla başbaşa aileden kopuk yaşıyor...

-ayyy bizim oğlan hiç benimle konuşmuyor eve girer girmez odasına kapanıyor yalvarıyorum gel bizimle biraz otur diye ama nafile öööyle odasında...
-bizimkide öyle hiç yüzünü göremez olduk.yalnız kalmaya ihtiyacı varmış.korkuyorum doğrusu.
-aman yeni nesil hep böyle bizim zamanımızda böylemiydi herşeyi ailemizle beraber yapardık.
-odasına girip kapıyı yüzüme kapatıyor ona ulaşamıyorum.
-geçen gün odasını toplamaya girdim bana bağırdı


ODAMDAN ÇIııııK !!!

6 yorum:

  1. Ne kadar yerinde ve güzel bir tespit. Şimdi 2+1 evlere 3 kişi sığılmıyor, eskiden 4-5 kişi gık demezdik:)Çocuğun kendine ait odası olsa bile bilgisayar o odada olmamalı diye düşünürdüm bende hep.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar doğru anlatmışsın :)) doğru vallahi..

    YanıtlaSil
  3. mıssred
    ayyy sorma oturma odası,mutfak derken çocuk odalarında dahi tv görüyorum ben.neymiş babası maç,haber izlerken tartışmasınlarmış.bilgisayar için uzmanlar bas bas bağırıyor yalnız bırakmayın çocuklarınızı diye...

    YanıtlaSil
  4. melikeciğim hoşgeldin sahi bende size geleyim çzledim batıyı

    YanıtlaSil
  5. merhaba Filiz
    Kayseri'ye taşınmana çok sevindim:))
    sende 3 bende 2 kız, buluşuruz kız kıza artık...Ramazandan sonra görüşelim , yalnız yenişehir'i bilemedim, beni biliyosun Talas'tayım..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. bizde 6 kardeş büyüdük, hakikaten küçücük bahçeli evimizde gerektiğinde sığışır,hep kendimizi oyalayacak bir aktivite bulur, anne babamızı bunaltmaz, gıkımız çıkmadan tüm gün sokaklarda kalabalık arkadaş grubumuzla envai çeişit oyunlar kurardık. Yataklarda ayaklı başlı düzen içinde uyurduk. Akşam anne babamızla iki çift laf eder sonrada uyurduk...
    TV, bilgisayar,cep telefonları başköşeye kurulduğu yıllara kadar özgür çocuklardık...

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...