6 Mayıs 2011 Cuma

ağlayan çocuk

5-6 yaşlarında iken bir hafta fakülte hastanesi çocuk servisinde yatmak zorunda kalmıştım.yer olmadığı için üç bebekle aynı odada kalıyordum ve refakatçi kabul edilmiyordu.üçüde sık sık ağlıyordu bende serumumu tuta tuta gidip hemşirelere haber veriyordum onlarda ellerinden geldiğince ilgileniyorlardı ama nafile ; bir bebek annesinden başka kimin kollarında susar ki ?
özellikle bir bebek vardı ki gece gündüz hiç susmuyor sürekli var gücüyle bağırarak ağlıyordu.
2011
mesleğim gereği her daim çocuklarla birlikteydim ve şimdi de kendi çocuklarım var.her türlü yaramazliklarına katlanabiliyorum amaaaaa ağlamaları beni deliye çeviriyor.kendimi frenlemek okadar zor oluyor ki anlatamam.içimden öyle kötü duygular geçiyorki bazen bastıramamaktan korktuğum için odadan çıkıyorum.
bunun nedeninide merak edip duruyordum sonunda buldum.yukarıda anlattığım olayı eşimle bir sohbetimiz sırasında hatırladım.evet bence kesinlikle ana nedeni bu......tabi başka alt nedenleride vardır ama kaynağı bu.
AĞLIYOR ...çocuk ağlıyor.......
susturmak için çalışmalar, gayretler çoğu zaman çevre rahatsız olur endişesi,.....komşu rahatsız olmasın diye susturma uğraşları......bazende çevreden annne için olumsuz sözler.....
'niye ağlıyor bu ....sustursana.....şiiişşşşt sus bakıyım yoksa iğne geliyor.....ayyy ne saygısız kadın susturamadı çocuğu.....ve ve ve ve ve ...........ve daha neler !
ve sabırlı annelere müjdeleyici bir hadis :
''Bir anne, ağlayan çocuğu susuncaya kadar sabrederse ; Allah da ona cennette doyuncaya kadar ikramda bulunacak.....''
ve işin eğitim yönü :
(çocuklar ihtiyaçları karşılandığı halde belli bir sorunu da yoksa dikkat çekmek için ağlar.)
eğitimin en önemli parçası SABIR
sabır ,bu tarz çocukların hoşlanmadığı bir durumdur.bunun için ağlayan çocuk,sabır gösteren annesi karşısında çaresiz susacaktır...yoksa gözyaşını isteklerini elde etmek için bir silah gibi kullanacaktır....
benim silahımda sıkı sıkı sarılmak oluyor çoğu zaman....:)

4 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL BİR YAZI..AMA ÇOĞU ZAMAN SABREDEMİYORUZ MALESEF BİZDE.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de sarılınca kızamıyor insan :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel müjde. Yavru kuşlar hiç ağlamasın onlara herdaim gülmeler yaraşır

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...