27 Nisan 2011 Çarşamba

secde de dahi oyunlarını bozmadı

''Peygamberimiz birgün namaz kılarken secdede çok uzun kaldı. sahabiler merakla baktıklarında torunları Hasan ve Hüseyin in sırtına çıkmış olduğunu gördüler.Peygamberimiz bunu üstüne :
'oğullarım sırtıma binmişti acele edip oyunlarını bozmak istemedim.'
''çocukların oyunlarını bozmayınız.onları hayal kırıklığına uğratıp,kalplerinin kırılmasına sebep olmayınız.bu onların psikolojilerini bozar ve hayata karşı güçlerinin azalmasına sebep olur.'' der.
ne acıdır ki büyükler imparatorluğunda 'erkeğe yakışmaz' diyerek çocuklarıyla oynamıyorlar ve ne acıdır ki hiçbirşey anlamaz sanarak çocuklarının uçsuz bucaksız yürek tarlalarını çiğneyip duruyorlar.''
peygamberimiz çocuklara nasıl davranırdı?
kitabından alıntıdır. 
yorum sizin............................

1 yorum:

  1. Doğrusu ben çok etkilendim Peygamber efendimiz de buyurmuş ben bilmiyordum ne büyük bir eksiklik duydum kendimde.
    Bizlerin çok yanlışlıkları var çocuk yetiştirmede anne baba olarak oyun çok önemli bunu bilmeli öğrenmeli...

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...