26 Şubat 2011 Cumartesi

kardeş kıskançlığı bölüm 1

Habil ile kabilden beri süregelen bir kavram
kardeş kıskançlığı.
oyüzden baştan kabul etmek lazım - kardeşler birbirini kıskanır-.bu yüzden kime çekmiş bunlar diye ne halaları nede dayıları suçlamamak lazım :)))
ebeveyn davranışları bu konuda belirleyici değil ancak yönlendirici olabilir.en pozitif aile modellerinde dahi
-anneeee ablam-abim bana vurdu
-o da,benim oyuncağımı aldı.
-hayır asıl sen benim oyunumu bozdun hep mızıkcılık yapıyorsun
-asıl sen hep ağlıyorsun sonrada anneeee diyorsun
...................................
bu replikler duyulur.anne genelde ne yaptım ben bunlarada böyle oldular diye düşünür durur.aslında anne birşey yapmamıştır genel anlamda ama bazı hatalı ebeveyn davranışlarıda olaylara zemin hazırlar.
en bariz ebeveyn hatası küçüğü korumak adına büyüğe
- sen büyüksün yapma hadi kardeşine ver?
-o,daha küçük ona vurma?
-şşt kardeşin uyuyor sus?
-su küçüğün önce kardeşin içsin?
-aaaa sen abisin -ablasın çikolatandan ona ver.
yada
-bak abin hiç bozuyormu ne güzel oynuyor sende öyle oyna?
-ablanın odası tertemiz ya senin ki?
-ablanın-abinin eşyalarını karıştırma bak gelince kızar.
.......................................
tanıdık cümleler dimi ?bu cümleler söylediğiniz çocukta 'beni sevmiyorlar-ondan nefret ediyorum'duygusu uyandırırken diğerinde' yaşasın zafer benim hep ben haklıyım hehe-onu sevmemelerini sağladım doğru yoldayım'duygusunu verir.yani sizin vermek istediğiniz mesajla alakası olmayan mesajlar vermiş oldunuz.
bunların yerine anlatmak istediğimizi genelleme yaparak söylememiz gerekir.

-paylaşmak güzeldir kardeşinle paylaşmaya ne dersin?
-vurmadan konuşarak anlaşmak daha kolaydır.
-odamızı temiz tutmamız gerekir.
-insanların eşyalarını karıştırmak doğru değildir.
gibi cümleler doğrudan karşı tarafı tuttuğunuzu değil yapması yada yapmaması gerekenleri iletmenizi sağlar.
hem bırakın küçük olaylarla başetmeyi büyükte insanları nasıl yönetmesi gerektiğini öğrensin.






-





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...