12 Temmuz 2010 Pazartesi

Amin Alayı ve Bed-i Besmele törenleri

çocuğun gelişim dönemlerinde başta Erik Erikson olmak üzere bütün düşünürler kritik dönemlerin olduğunu belirtirler.Burada en önemli nokta “Zamanlama”dır. Bireye yaşamlarının belirli zamanlarında öğrenme fırsatı sağlanmadıysa gelişim ya yavaşlayabilir ya da tamamen durabilir. Kritik Dönemlerde, organizma çevre uyaranlara karşı daha duyarlı olmaktadırlar. Kritik dönemin en temel özelliği, çevresel uyarıcı ve olayların çocuğun gelişim ve öğrenme süreci üzerinde etkisi büyüktür. Kazanılması gereken dönemlerden kazanılmayan yaşantıların telafisi olmamakta ya da çok zor olmaktadır.

okula başlama için en doğru yaşı araştırırken okuduğum kitapların birinde
''bir insanın zekasının en açık olduğu gün 4yaş 4ay 4.günüdür.'' cümlesini görünce bu konunun üzerinde biraz yoğunlaştım.net üzerinde araştırma yaparken dini ve tarihi kaynaklardan çeşitli bilgiler çıktı karşıma
''bu gün de (yani 4yaş 4ay 4gün) İkra Suresinin ilk 5 ayetini okutmakta pek çok esrar vardır.bunu tatbik eden çocukların ALİM ve SALİH birer insan olmaları ümit edilir.''
deniyor.
yazının devamında da bu kritik günde matematik fen bilgilerine kısa kısa bir giriş yapılmasının faydalı olacağı zekanın anahtarının böyle daha kolay açılabileceği hakkındaki görüşlere yer veriliyor.
ablamızın 4yaş 4ay 4. günü 16 temmuza rastlıyor.
ogün becerebilirsem tamamen ablacığa bilgilerle dolu bir gün planlamaya çalışıyorum.sayılardan tutunda tarih coğrafya ve tabii ikra suresi , home school da bir gün şeklinde olacak...
tam planı yapınca paylaşırım belki sizde uygularsınız :))))

osmanlıda da eğitime 4 yaşından sonra başlanıldığı ve bunun törenlerle kutlandığı bilgisine de rastladım.ayrıntılar için
http://www.itusozluk.com/goster.php/amin+alay%FD
ve
http://www.uslanmam.com/osmanli-tarihi/34793-osmanlida-amin-alayi-ve-ilk-gun-torenleriyle-okula-nasil-baslanirdi.html
tıklayabilirsiniz.

bir çocuğa eğitime başladığı için tören yapılması fikri de hoşuma gitti.
bunu günümüze nasıl uyarlarım diye düşündüm ve tıpkı bir doğum günü partisi gibi arkadaşlarıyla kutlayabilirim dedim onun hazırlıklarınada başladım bile.:))

çocuk eğitimini kaliteleştirmek yolunda her yol mübahtır :)))

8 yorum:

  1. çok ilginçmiş,
    teşekkür ederim bilgi için.
    kızımın daha vakti var ama o gün bunu değerlendireceğim. :)

    YanıtlaSil
  2. Aa, ilginç bir bilgi! Sen yap bakalım Filiz, biz de kopya çeker uygularız zamanı gelince :))

    YanıtlaSil
  3. Hiç bilmiyordum. Sayende öğrendim, çok teşekkürler. Şimdiden düşünmeye başladım neler yapsak diye. Bu arada biz kütüphaneyi Ada'nın oda takımını yapan mobilyacıya yaptırdık. Eğer istersen bana bir mail gönder sana boyutlarını ve ayrıntılı bir resmini göndereyim. Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Vallahi süper..çok teşekkür ederiz..

    YanıtlaSil
  5. diyorum hepya bi dünya şey kapıyorum senden diye :) hiç duymamıştım, süper, çok teşekkürler araştırma için ve plan detaylıca beklenmektete bilgine :)

    YanıtlaSil
  6. güzel sözlerin için teşekkür ederim canım ..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Filiziciğim harikasın! Güncel olanla geleneksel olanın harmanlanması ve ortaya çıkan eser! Tebrik ederim. Takipteyim!

    YanıtlaSil
  8. Eğitim ne kadar geç başlarsa o kadar geç insanlıktan uzaklaşır bünye. Öyle işte.

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...