23 Mart 2010 Salı


başucu kitaplarımızdan biri daha ANA-BABA EL KİTABI
'' biliyorumki hayat reçete edilemez.her insan kendi doğruları ile yaşar.'' diyor psikolog dr.acar baltaş
ve kısa kısa çocuk yetiştirirken dikkat edilesilerden bahsediyor.

Ana baba olmanın temel ilkeleri
*istediğiniz gibi bir çocuk yetiştirmeniz söylediklerinizden çok,kurduğunuz ilişki biçimine bağlıdır.
*çocuğunuzun hayat yolunu çizemezsiniz, ona ancak kendi yolunu çizebileceği bir harita verebilirsiniz.
*hata yaptığınız zaman bunu kabul edin ve dile getirin
*çocuğunuz en çok ,sevgiyi haketmediğini düşündüğünüz sırada sevgiye ihtiyaç duyar.
* ender durumlar dışında anne baba daima aynı tarafta olmalıdır.

bebeklik ve çocukluk
*hiçbir zaman bebeğinizi odada ağlamaya terk etmeyin.hayatı boyunca silinmeyecek bir güvensizlik duygusu geliştirmesine sebep olursunuz.
*ağladığında kucağınıza almasanız bile elini tutup yanında oturun.
*çocuğunuz yürümeye başladığında evin eşyalarını kaldırmayın.ancak kırılacak olan masa üstü eşyalarını,kırılmayanları ile değiştirin.
*küçük çocuğunuz eline almaması gereken bir şeyi alırsa,bağırmak yerine yumuşakca elinden alın ve sert olmayan ama kesin bir ifade ile 'hayır'deyin.
*hastalandığı zaman çocuğunuza aşırı ilgi göstermeyin böylece ilgi görmek istediği zaman kolayca hastalanmasını önlersiniz. :))( çocukken ençok kullandığım yöntemdi :))
*çocuğunuzu yanlız bıraktığınız bakıcıyı düzensiz aralıklarla denetleyin.eve girmeden evi denetleyin.

çocuğu kabullenmek
*çocuğunuzu olmasını istediğiniz gibi değil, olduğu gibi kabul edin.böylece olabileceklerinin en iyisini olmalarına imkan verirsiniz.
*çocuğunun ''çok akıllı ama tembel '' olduğunu düşünen anne babaların çoğu ya birinci,yada ikinci yargılarında yanılıyorlardır.
iletişim
*küçük çocuğunuza birşey söylerken, diz çökerek onunla aynı hizaya gelmeye çalışın sizinle işbirliği yapmaya daha istekli olduğunu göreceksiniz.
*''korkuyorum' diyorsa ''ne var bunda korkacak ?'' diye karşı çıkmak yerine ,''demek korkuyorsun''diyerek sarılın.göreceksiniz hem korkusunu anlatacak ,hem de onu yenme şansı artacaktır.
*kimse duymak istemeyen biri kadar sağır değildir.
eğitim
*eğitmek doğru tepki vermektir.
*çocuklarınızın yanlışlarını değil,doğrularını yakalayın.
*önemli olan çocuğunuzun kardeşine veya arkadaşına kıyasla ne kadar başarılı olduğu değil,kendi yapabileceklerine kıyasla ne kadar başarılı olduğudur.
*sık eleştirilen çocuklar içe kapanık ve güvensiz olurlar.
*kızgınlığınızı ve kırgınlığınızı fazla uzatmayın.
kardeş ilişkileri

*kardeşlerin yüzü benziyor diye kişiliklerininde benzemesi gerekmez.
*çocuklarınızla ilgili kuralları onunla birlikte koyun. onu işin içine kattığınız konuların,sorun olmadan çözüldüğünü göreceksiniz.
*önemli bulduğunuz değerler üzerinde aranızda problem yokken konuşun.
*çocuklar önyarsızdır.bunu onlara biz öğretiriz.

17 yorum:

  1. Nasıl doğru nasıl doğru.. Okuman istedim ben de..

    YanıtlaSil
  2. Vay be:)Babamlar iyi eğitmişler demekki:))Ben hiç hastalık numarası yapamadım küçükken.Her istediğim alınmadı.Yemek yememmmm dediğimde ilgilenmediler,tıpış tıpış gittim masaya:))Beni bakıcıya vermediklerinden baya bir hızlı yaşadılar hayatlarını:)
    En büyük eksikliğim ise bu canlılığımın aksine çekingen oluşumdur.Sebebi ise dış dünyaya karşı koruyuculuk.Bu yüzden herkesi kendim gibi bilirim.Hastaneye bile tek başına gitmekten çekinirim...Onlarda bunun farkındalar şimdi...
    Yaşayarak öğreniliyor anne ve babalık...
    Kimbilir ben nasıl olacağım...

    YanıtlaSil
  3. hııım bu yorumu yazdığın iyi oldu özellikle eğitimci bir ailenin çocuğu bu bilgiler eşliğinde eğitildiğine göre sonuçlarını görüyorum...çekingenliğide ben sınıfımda müdürden ,yardımcısından başka bir öğretmenden vs. birşeyler isteterek çözmeye çalışıyordum...

    YanıtlaSil
  4. zeynepciğim tabii ben özet geçiyorum kitap hakkında genel fikirlerimiz olursa daha iyi olur.

    YanıtlaSil
  5. Yine kulaklara küpe olacak bir özet teşekkürler Filiz...

    YanıtlaSil
  6. aynı çekingenlik bendede vardı bizim kuşağın genel sorunumudur acaba?

    YanıtlaSil
  7. öpüyorum meldiciğim.

    ÖMER TUNA
    aslında adına çekingenlik dediğimiz şeyin büyük bir kısmı terbiyeydi.
    son zamanlarda ençok kafa yorduğum konulardan biri. malum kızların terbiyesine başlamak lazım.biz öğretmenler odasının önünden geçerken bile çekinirdik yeni nesil ağzında sakızı ile girip lakaid bir şekilde seninle konuşuyor ve sana maaşını ben veriyorum tavrı takınıyor.

    YanıtlaSil
  8. Ben hala kalabalık bir ortama zor girerim illa ki yanımda biri olsun ve bir köşeden sıyrılıp geçeyim isterim biraz öçgüvenle de alakalı sanırım ;)

    YanıtlaSil
  9. melikeciğim haklısın.şimdi biz çocuklarımızda özgüveni nasıl geliştiririz ona bakacağız...

    YanıtlaSil
  10. Sağol Filiz'cim
    yazı çok güzel derlenmiş bazı hatalarımız yüzüme çarpılırken , yeni bilgilerde öğreniyoruz..

    YanıtlaSil
  11. heee kendi yüzüme çarparken sizede yolluyorum serra:))))

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Filiz, maddelerin hepsi birbirinden doğru ve elimizden geldiğincede uygulamaya çalışıyoruz bunları. Yalnız bir madde içimi çok cız etti. Daha önce bi yerlerde okumuştum. Çocuğunu odaya bırakıp ağlaya ağlaya kendi uyumasını öğrenme metodunu. Bu bana o kadar terski. Ne olur yani kendi uyumasın. Anası pişpişleyip uyutsun,sıcağıyla, kokusuyla, güvenle dalsın yavrucak uykuya. Bence 0-3 yaş arası her ağladıklarında yanında olmak gerek.

    YanıtlaSil
  13. evet sebileciğim banada çok ters gelen bir yöntem zaten biz türk anneler zor uygularız onu.iyide yaparız.
    o maddeye benim kadar üzüleni olmamıştır.hamileliğimin son zamanlarında bizim boncuğun ağıtlarına katlanamıyor sırf ona kızmamak birazda kaçmak için odada ağlar halde bırakıp çıkıyordum.son günlerde nerden geldiği bilinmeyen bir korku çıkmıştı o maddeyi görünce beynimden kaynar sular boşaldı :(( şimdi düzeltmekle uğraşıyorum.

    YanıtlaSil
  14. çok güzel kulakda kalıcı sözler bunlar yorumlar dahi insanda bişeyler bırakıyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Çocuk söz konusus olduğunda her şey sevgidir.

    YanıtlaSil
  16. arkadaşım günaydın yazın evet çok güzel ellerine sağlık ama uygulamak kitapla bir olmayabiliyor. Bu arada gözün aydın dün gece rüyamda ablanı gördüm selamlarımı iletirsen sevinirim. Kendisini özletmesin sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  17. Sevgi en iyi öğretmendir. Öyle işte.

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...