5 Aralık 2009 Cumartesi

uçan baon


bir çocuğun heyecanından uyuyamamasını gördüm...
ve gözlerinde sevdiği bir şeyi kaybetmenin
tarifi imkansız acısını
üstelik bu çocuk benim çocuğumdu...

- anne uçan baon,anne uçan baon

sonuna kadar duyumsadım içimde.
bende severdim uçan balonları...
acaba sigara içen komşumuza söylesem
balonuma üflermi dumanını...?
kim demişti balonların içinde duman var diye...?

almaya giderken uyuyakaldı yolda...
neyseki tam zamanında uyandı...
ma-miyi seçti aa-balı olandan...
bağladı koluna palyaço abiii...
- anne-bak- uçan- baon

ahh palyaço abisi niye sıkı bağlamadın..?
ayde-ye uçtu baon ...
ilk an anlamadık baktık ardından...
- gitti... dedi abla, ayde aldı baonunu .

büzüldü dudaklarımız
anında süzüldü yaşlarımız...
tüm acımızı yaşıyorken için için
herkes duysun istedik ...
ağladık bağıra bağıra ...

iyiki babamız var
dayanamadı daha fazla
hemen geri döndü onca yolu
bu sefer baonumuz turuncu...

oturduk bir havuz kenarına
odane...bir çığlık daha geldi,
döndük baktık ayde bir baon daha alıyor...
ayde bu baonları ne çok seviyor...

sağsalim geldik eve
oynadık saatlerce ...
uyku vakti geldi gelmesine de
ya uçan baon...?

bağladık beşiğe
baka baka yenik düştük sonunda
daldık rüyalara...

sabahmı...?
sormayın...!
birşey olmamış ablamızınkine
ama ah palyaço abi
garezin ne bize?
bağlamamışsın ağzını iyice...

o kadar tuttuk ipinden koşuşturduk evin içinde
uçmadı uçan baon-uçmadı yinede...

19 yorum:

  1. Son fotorafa bayıldım. Kıyamam ben o meleğe.palyaço amca neden sıkı bağlamadım bu şekerin balonunu? Neyse ruyasında uçursun balonunu bari...

    YanıtlaSil
  2. Kıyamam ya, ne tatlı bir kuzusun sen:)
    Annesi sen de öyle güzel yazmışsın ki, kendimi yanınızda hissetim, sabah sabah içim burkuldu..

    YanıtlaSil
  3. yazınız çok hoş olmuş.ancak bir anne böyle etkileyici anlatabilirdi heralde böyle bir konuyu

    YanıtlaSil
  4. Acayip hüzünlendim ben yahu okurken, içim eridi :(( Zaman zaman benzeri konularda kendimi düşünürken buluyorum. Misal aldığında ayde uçan baonu bir daha alınmalımı-alınmamalı diye sorgulayıp duruyorum. Tarifi imkansız bir şekilde alınmalı diyor yüreğim, hayatın getireceklerini öğrenmeli diyor öbür tarafım. Ama henüz hep yüreğim galip.

    YanıtlaSil
  5. ha bu arada hemşeriymişiz:)

    YanıtlaSil
  6. ay kıyamam ya dayanamıyor insan değilmi üzülmelerine...
    bu arada profilinde yazan yazı:başkalarının çocuklarına bakmak için kendi çocuklarını başkalarına bırakmak..
    çok dokundu bana içii rahatlatan ise bakan kişinin annem olması oldu

    YanıtlaSil
  7. hepinize ayrı ayrı teşekkürler arkadaşlar çoook mutlu oldum...

    belkıs çevremde gaddar anne diye bilinirim.düşünce kaldırmam kendileri kalkar...vs konular yüzünden...bende hep çelişkiye düşerim.bazı zamanlarda yaptıklarının sonucuna katlanmaları gerekiyor.oyuncağını yere atıp kırarsa yenisi alınmaz ama bu onun yaptığı birşey değildi ve gerçekten çok üzüldü-dük...

    asyaselda toprağım gadasını aldığım üzülme yaaa...annen bakıyorsa ne mutlu bizim öyle şansımız yok maalesef...

    YanıtlaSil
  8. Herkese yazıp bana yazamaman ilginç ve aynı şekilde herkesi bana yazıpta yayınlanması da tabii :)
    denersen de canın sağolsun denemezsen de ne yapalım artık ;)
    Çünkü sebebini bilemiyorum..

    YanıtlaSil
  9. CanIM blogger yardıma başvrumuştum bir yanıt geldi ve denileni yaptım, tekrar bir denermisin aynı sorun olucak mı acaba?,
    sevgiler...
    umarım düzelmiştir..

    YanıtlaSil
  10. batıkan akşamda yazdımdı.yine deniyorum artık olmazsa bende sana mail atarım tüm yorumlarımı olur biter...:))

    YanıtlaSil
  11. Deneme başarılı püfff :)
    yaşasınn oleyyy beee...
    batıkanın annesi MELİKE

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar çok sevmiş uçan baonu :=) canım yaa ne güzell..

    YanıtlaSil
  13. çok güzel bir yazı..
    çok güzel fotoğraflar..
    çok güzel bir anne ve aile...

    YanıtlaSil
  14. fotoğraflar-anlatımın o kadar güzeldi ki gözlerim doldu.. ne güzel bir balonla mutlu olabilmesi.. mutlu olmayı biliyor demek ki :)

    YanıtlaSil
  15. Bir balonla bu kadar mutlu olmak ne kadar guzel. Cocuklardan ogrenecegimiz ne cok sey var aslinda. Cocuk gibi mutlu olmayi mesela. Ah bir de uzulup aglamasalar her seye. Guzel kizlarini op bizim icin...
    Umur & Ada

    YanıtlaSil
  16. ensarbera o sizin güzel gözlerinizden...

    gücübe uçan baon en büyük ödül bizim için...

    seher gerçekten mutlu olmayı bilen bir çocuk...

    elif ada ben bile ağlayacaktım okadar heveslendiki anlatamam...bizde öpüyoruz...

    YanıtlaSil
  17. yatağa bağladınız balonu demek :dçok tatlı

    YanıtlaSil
  18. ay ben ne yaparım şimdi? bu balon meselesi kötü vurdu beni canım kızım benim, efe ve ece'de çok seviyor uçan balonları yanınıza geldiğimizde hepinize alalım tamammı güzelim ama bir tanede anneciğe alalım o kadar güzel annatmışki hakketti doğrusu sevgiyle kucaklıyorum sizleri.

    YanıtlaSil
  19. Ne kadar güzel anlatmışsın...Balon bütün çocuklar için büyük mutluluk anlaşılan:)

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...