6 Kasım 2009 Cuma

gelelim fasülyenin faydalarına doktorcum




önceki b.e.ö. konularından biriydi 'doktor'
bizde annemizin beyaz gömleğini önlük şurup ölçeğini iğne, tac tokamıza iplik bağlayıp stheteskop yaptık; dondurma çubuğuylada '' aç ağzını bakiiim'' deyince olduk
doktooor.

kağıttan kep kesip beyaz kıyafetler giyince birde masa ve evraklar aldık elimize oldumu ablamızda hemşire .... yuska bebek hastalanmış doğru muayeneye.:))))




oyundan sonra market bahanesiyle zorla yol değiştirip arka sokaklardan yürüttüm bizimkileri ve bu bahçeleri ziyaret ettik.karnıbaharları, patlıcanları, marul ve fasülyeleri inceledik bol bol...bitkiler bu aralar favori konumuz sohbet ettik nasıl olduklarına dair...karınca ve diğer hayvanların yararlarınıda anlattım bilgisi olsun...




en temiz yetişen sebzelerden biridir karnıbahar toprağa hiç değmediği gibi taç yapraklar öyle sararki hiç bişeycikler yaklaşamaz.sanırım bu yüzden en beyazı en tazesidir, alırken buna dikkat..!. yukardaki yapraklar ona ait marul değil...:P





eskiden buralar hep tarlaymış şimdilerde sitelerin aralarında kalan son örnekler...
bu sebzeler organik midir bilmem, öyleymiş gibi görünüyor...
asıl hormon buralardaki ev inşaatlarına veriliyor bence... merak ediyorumda iki üç ay içinde mantar gibi türeyen bu evlerin sonunda ,,,,nereyi tarım arazisi olarak kullanacağız? marsta onun içinmi araştırma yapıyoruz...?


pekiii akdenizlinin tarımı olmayınca ne ile geçinecekler...?
gdo lar sarmışken etrafı suç kimdee?




geçen hafta saat oniki gibi şiddetli bir yağmur yağdı öyleki çoooook zevk almama rağmen ben bile korktum...:P

elektriklerde kesilince odalarında mışıl mışıl uyuyan kızları babamız yalnız bırakmaya kıyamadı ortamıza alıverdik.insan oracıkta yalnız bırakmaya kıyamıyor.
ablamız uyandı yağmuru farkedincede başladı sorular.

*fasülyelerimizde ıslanacakmı baba ?
*ıslanınca daha çabuk büyürlermi ?



balkonda fasülye yetiştirmeye başladılar... babamız evde olunca deneysel oyunlarımız ağır basıyor...tahta çubuk yerleştirdim hergün boyunu ölçüyor işaretliyorlar.yakında hasada başlarız:))))
not : yağ tenekesinde bitkiler daha güzel oluyor dediler saksılardan vazgeçtik haftaya tohum alıp roka falanda ekeceğiz.....

5 yorum:

  1. tadına doyum olmaz o fasulyenin:)
    bizim kız büyüse de biz de yetiştirsek keyifle:)

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel bir eğitim veriyorsunuz taktir ettim. Fasulyeler büyüsün de kendi emeklerinin tadına baksın minişler. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  3. Çok keyifli saatler geçirmişsiniz yine...Ben bile ilk defa görmüş oldum karnıbaharların yapraklarını:)

    YanıtlaSil
  4. Canımcım kabak reçelini sormuşsun. Annemin yaptığı tarifi bu adreste buldum bakabilirsin. http://lezzetler.org/tarif.php?t=7606 Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. hakkaten yaşama dair günc seninkisi.karnıbahara bu açıdan bakmamıştım hiç.prensesler çok şanslı,anne dediğin böyle herşeyden anlamalı demi?

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...