17 Kasım 2009 Salı

ev etkinlikleri antolojisi



''İlk başta anne ve babalarımızın çocukları, sonra çocuklarımızın anne ve babası oluruz. Daha sonra anne ve babamızın anne ve babası, en sonunda da çocuklarımızın çocukları oluruz.''

(Milton Greenblatt)



sunum:

- elimizde üç farklı pamuk var bunların renkleri nedir?


- pembe,mavi,beyaz


- evet bu üç renge üç kutumuz var. bak bir,iki üç...şimdi bu renklerin herbirini bir kutuya yerleştir.


- kutuların içinde kaç pamuk var.ben bu kutularda iki tane pamuk istiyorum kaç tane daha koyarsak iki olur? koyarmısın ...


*ablamızın maşa ile uygulamasında boncuklardan sonra pamuk basit bile geldi.


**bunu izleyen boncuk her kutuya iki renk yerleştirdi.maşayı iki eli ile ancak tutabiliyor.pek başarılı değil,uyanık kızım daha çok eli ile alıyor maşaya takıyor.belki bu yüzden çabuk sıkıldı.


***ikiside kürek ölçü kaşığı ile almakta zorlandı.ama bu benim için bile zor oldu.bu kaşık iptal...




sık yaptığımız çalışmalardan biri kağıt işleri:



bu çalışmayı broşürlerden keserek yaptık.kabasını ablamız kesti ayrıntıları anne.sofra düzenini kendileri oluşturup yapıştırdılar.ne yemek olduğunu ve bu sofraya kimleri davet ettiklerini sordum.sonrada oturup hayali arkadaşlarla hayali yemeğimizi yedik.


kolaj çalışması


şablonumuz salyangoz.önce soğanın kabuklarını soyduk, pastellerle gövdeyi boyadık.daha sonra yapışkanımızı sürüp kabukları yapıştırdık.ablamız bükerek yapıştırmayı tercih etti...



çalışma bitince koridordaki tüm çalışmalarımızın asılı olduğu yere astık.glip gidip bakıyoruz.

-bu -abba

-bu -inci ---been.


5 yorum:

  1. Çok güzeller hepsi bizde yapalım ama bize biraz büyük galiba :)
    Maşayı bizde beceremiyoruz henüz..
    Bu ara sizin ufaklıklar kaç yaşındalr merak ediyorum ne zamndır?
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. kürek ölçü kaşığından geri döküldüğü için zoroluyor hakkaten,bilge baya ugrastı gecen gun :D
    salyangozlarınız cok tatlı.
    etkinliklerde normal yapışkan mı kullanmalıyız-peligom- ?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Böyle güzel tablolar görünce özendirik oluyorum ben yahu bu kardeş olayına :) Nasıl şirinler allah nazarlardan korusun, bir o kadarda becerikliler. Ayrıca paylaşımlar için çoook teşekkürler uzman birinden bunları öğrenmek çok güzel, takipteyiz :)

    YanıtlaSil
  4. batıkan
    azıcık daha büyüyün ablamız 43 boncuğumuz 22 aylık.sizin şu yaş sayacını kıt ingilizcemiz olunca yapmayı beceremedik.bu arada size yorum yazıyoruz gelmiyormu??


    belkıs bizim kardeş sürprizdi ama şimdi iyiki olmuş diyorum.onları oynarken hatta kavga ederken bile izlemek çoook zevkli.ilkine öğretiyorsun ikinci kendiliğinden yapıyor.düşünün derim...

    şule-bilgesu

    mum yapıştırıcı kullanıyoruz.
    ama alternatifi olan varsa yazsın lütfen....

    YanıtlaSil
  5. Yorumlar bana gelenleri yayınlıyorum ama eksikmi var hepsi yayınladım ;)

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...