10 Ekim 2009 Cumartesi

ev etkinlileri antolojisi

montessori metodunun evde uygulandığında çok yüksek verimler alınan bir yöntem olduğunu öğrendiğimden beri bu konuda kızlarımla çalışmalar yapıp buradada paylaşıyorum.türkiyede henüz bu sistem uygulanmadığından araştırma yaptığımız sitelerin hepsi yurtdışı kaynaklı.benim gibi yabancı dil özürlü olan ve evinde çocuklarıyla nasıl vakit geçireceğini düşünen annelere kaynak olsun diye uygulamalarımızı oradan anladığım kadarı ile ve kendi birikimlerimide katarak çeşitlendiriyorum.

uygulamaları 2 yaşına iki ay ,4yaşına beş ay kalmış kızlarıma yaptırırken yaş gelişim seviyelerine uygun hale getirmeye getirmeye çalışıyor aynı zamanda evdeki artık malzemeleri de mümkün olduğunca değerlendirmeye çalışıyorum. zaten gezdiğim birçok sitede de aynı özelliklere değiniyor.birinde ''bu materyal montessori malzemesi satan yerlerde 26 dolar sizde bedava '' diye bir yazı vardı çok tuttum doğrusu......





renkler ve eşleştirme çalışması küçük kas gelişimini destekleyici











*ilk çalışma 22 ay için: renklerin üstüne konarak yapıldı.parmaklarımız mandal takmaya hazır değil.önce annemiz renklerin ismini söyleyerek yaptı.sonra tekrar ettik.


**ikinci çalışma 43 ay için : mandal takmak çocuk oyuncağı.sıkılmamak için mandalları bir torbaya koyup tombala çeker gibi çıkarıp renklerini bağırdık daha zevkli oldu.



yaptığımız materyallerin yapım aşamasında ortaklaşa çalışıyoruzki hem daha çok zevk alalım hemde kıymeti olsun.çalışmalarımız sırasında bir yandan anlatıp bir yandanda uygulamalı gösteriyorum.sonrada onların yapmalarını sağlıyorum.ilk yapışlarında müdahale etsemde diğerlerinde asla karışmıyor yanlışlarını kendilerinin bulmalarını sağlıyorum.

yukardaki materyal sitede yuvarlak yapılmıştı biz pek uğraşmadık ablamız elişi kağıtlarını kesti boncuk, koli den kestiğimiz zemine yapışkan sürdü annede yapıştırıp üstlerini bantladı.evdeki mandalların rengini bulmaya çalıştık, ama karar verdik tahta mandal alıp üstünü boyayarak bu çalışmayı zenginleştireceğiz.









daha önce fındıklarla denediğimiz çalışmayı renkli boncukları maşayla tutarak denedik.






*22 ay için:maşa tutamadığımız için yine elle yaptık.önce boncukların renklerini iki ayrı kaseye ayırdık.sonra bıldırcın yumurtası kutusuna tek tek dizdik.sonra iki rengi aynı kasede karıştırıp ayırarak dizmeye çalıştık bunda biraz zorlandık denemelerimize devam edeceğiz.aynı zamanda azimle maşa kullanmaya çalışıyoruz.



* *43 ay için: maşa kullanmak zevklide boncuklar aynı kaseye girince şaşırabildik.bazende iki boncuk birden alabiliyoruz komik oluyor....












boncuğa oyuncak almak için gittik.bir tane ona uygun bulduk. üçgenleri yerlerine yerleştirmek bebek işi.bunu 18 aylıklar bile yapar :)))) biz yanyana üstüste karışık olarak dizdikte yetinmeyip tangram gibi bile kullandık.



abaküs hoşumuza gitti çalışma yapmak için önce sayıları öğrenmemiz gerek bunun için sayı yapbozuda aldık daha açmadık. döktüklerimizi toplarsak açacağız.





















11 yorum:

  1. vallahi harıka fikirler yapılmış bizde kopya çektik renklerı karıştırıyordu hemen başladık çalışmaya

    YanıtlaSil
  2. süpper eğitici calısmalar.düşününenin de yazanın da ellerine saglık:)

    YanıtlaSil
  3. aktiviteler çok güzel ve faydalı.ama biraz daha reklama ihtiyaç var bence ki daha çok insan faydalansın.nitekim sadece eğlence değil eğitim de var işin içinde.blogun yeni hali daha hoş olmuş,hayırlı olsun.sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. kusura bakma arkadasım dun bı fırma geldı tam yazıcaktım mecbur kalktım pc basından :((

    sımdı sana ne yapalımtam olarak bı anlat sablonda hazırlımmı ne ıstersın ne renk olsun sorunların nedır yaz bana ok .... bu arada bılgılerınıde yaz kullanıcı adın vede sıfrenı sık bısıler yapayım sagda bebeklı bı banner gordum :))

    sablon bebeklı bısıler olsunmu ????

    YanıtlaSil
  5. :)) dun teyzemdeydım bu konuyla ılgılı torun yanıma geldı eda halacım ogretmen odev verdı bı bakarmısın dedı baktım konu bu :))) renk eslesmesı buyuk kucuk kavrama olayı v.s

    cok guzel anlatmıssın saol arkadasım :))

    bu arada sıfre vermıssın maıl yok nasıl gırıcem :(( panele :((

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Biz Geldik :=)
    Çok güzel aktiviteler olmuş ama biraz daha büyümemiz lazım bizim.
    Yine Geleceğiz. :=)

    YanıtlaSil
  7. ensar bera niyeki nasılki mim neki elim ayağıma dolandı...nette sorun yaşıyoruz...düzeelince hemen gelcez...

    YanıtlaSil
  8. suinci aktiviteleriniz harika
    sizin şu bıldırcın yumurtası kabı ne çok işe yarıyor, ben de buzluk buldum bir tane onunla yaptık birşeyler, ekleyeceğim bloga
    bir de boncukları maşayla tutmak zor olabilir, defne ye pamuktan toplar yaptım, onları tutmayı becerdi, yabancı bloglarda da hep ponpon görüyorum, tutması kolay oluyor galiba, üşenmezsem yapacağım, öpüyorum kızları, sevgiler

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler füsfüscüm sormayın ponponları azmı aradım.bulduğumdada küçücük 5li paketi 5tl idi bir paket alsam az birkaç paket fiyatınada.... canım sıkıldı,almadım.ipten yapmayı da beceremedim.pamuk harika fikir bakalım nasıl renklendirebiliriz.yumurtayıda şarküteri reyonunda bulursunuz vit değeri yüksek rafadan yapınca seviyorlar.

    YanıtlaSil
  10. makyaj temizleme pamukları var, top top rengarenk, belki onlar olabilir, bak benim de şimdi aklıma geldi:))

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...