12 Eylül 2009 Cumartesi

ev etkinlikleri antolojisi





yaşasın geçen gün yağmur yağdı. bayılırım yağmurda ıslanmaya :))))


*anne noolur ıslanalım mı?


sorusu ve ekmeğin olmayışı bahane oldu.hemen indik aşağıya su birikintilerine bastık,koştuk, kaydık, düştük,şarkılar söyledik,komşuların bakışlarını umursamadık (en çokda işin bu kısmına insanlar katlanamıyorya ) analı kızlı ılık ılık yağan yağmurun altında ıslandık ve çooook mutlu olduk.havalar daha çok soğumadan tavsiye ederiz.



gelelim geçen hafta yaptıklarımıza.neler yaptık neler.

* eşleştirme kartları






bilgisayarda öğrendiğimiz hafıza oyununu annemizin öğrenciyken hazırladığı kartlarla pratiğe döküyoruz.tabii bu ablamıza hafif geliyor amanın odane ufaklıkta gayet güzel yapıyor.


*kız boncuk sen ne zaman öğrendin bunları ilk göstermede hemen yapıverdin.






yalnız neden oturarak değilde çömelerek yaptığını anlamadım.


*sulu boya





ablamızın suluboya ile ilk tanışması çok keyifli geçti.birde efe arkadaşımızla bunu paylaşınca değmeyin keyfimize.

yoğurma maddeleri ile çalışma



boncuğun ilk hamur çalışması ve patatesten kirpi yapımı.




*oyuncaklarımız ve oyuncak haline getirdiklerimiz










nihayet yapboz parçalarının kaybolması sorununa çözüm bulduk.hemde elimde diktim.kızlar çok beğendi.şimdilik oyun biter bitmez parçalar torbada.








benim zavallı özene bezene aldığım muffin kalıplarım artık siz birer oyuncak oldunuz.neyseki renk eşleştirme materyali olarakda kullandıkda mühim bir amaca hizmet ettiniz için üzülmüyorum.ilk göstermemde hemen algılayıp artık bu yönde oynamaya başladılar.kırmızılar senin yeşiller benim..:))







ölçü kaşıklarımız büyük küçük kavramı sıralaması için çok güzel oldular.kurabiye kalıpları hamur işlerimizde kalıp olmanın dışında şekil kavramında da etkili oldular.ve tabiiki maşalar kaslarımızın gelişimi için çok ideal,aynı zamanda el göz koordinasyonu sağlıyor.




çamaşır makinesi merakımız böylece geçti artık düğmelerini gelişigüzel çevirmiyor,kapağını açıp açıp kapatmıyor, içine girmeye çalışmıyoruz...:)))kıştan kalma resimleri bulunca birazda gülelim dedim.meraklanmayın fişi takılı değildi aslada takılı kalmaz.

2 yorum:

  1. Aktiviteleriniz çok güzel bizede fikir oluyor patates kirpiyi hemen denemek istiyorum kızımla.Eşleştirme kartlarınında güzelmiş büyük büyük ben biraz minik yapmışım sevmiyor Gülce çabuk sıkılıyor.Öpüyoruz sizi kızımla

    YanıtlaSil
  2. aktiviteler güxzel de şu çamaşır makinası ile oyun kısmını beğenmedik..hem tehlikeli hem anlamsız ve yanlış geldi bana.kaldıki mahsun kırmızıgül ün güneşi gördüm filminde çocuklar kardeşini bu şekilde yıkamış ve ölümüne sebep olmuşlardı.hoş bu bir film di tabiki ama mazallah oyun sanıp kardeşini yıkamak ister ablası siz siz olun bu tür tehlikeli şeyler yaptırmayın derim ben.sevgiler

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...