22 Eylül 2009 Salı

anılarla bayram ve kitap tavsiyeleri

şeker toplama mevsimimiz geçtikten sonra ablamla arefe günü zar zor işimizi bitirip. çarşıya çıkar işportacıların ve telaşlı kalabalığın arasında geç saatlere kadar gezer mutlaka anneme elbiselik kumaş alırdık.ablamda onu sabaha kadar oturur dikerdi.bayram sabahı anneme sürpriz yapardık.annemle babam ailenin büyüğü yani kayseri deyimi ile büyük evi olunca ilk iki günümüz çok yoğun misafir trafiği ile geçerdi.sonraki günler başka planımız yoksa bizimkiler iadei ziyaretlere başlayınca perdeleri kapatır,çerezimizi cipsimizi mısır patlağımızı hazırlar yeğenleride alır vizyondaki son filmleri kiraladığımız cd lerden, son ses sinema tadında izlerdik.son dönemlerin en güzel bayram geleneği bu olmuştu.



bir bayramda gurbet ellerde geçti.duyanda yabancı bir ülkedeyim sanır ama ailenden ayrı olunca kendi ülkende bile yabancısın helede kapını çalan dost yüzler olmayınca bayram, bayram olmuyor...tabii bunu çocuklara hissettirmemek lazım sağolsun sürekli takip ettiğim

http://www.annenotlari.com/


sitesinde bayramda yapılabilecekler hakkında bir yazı okudum.hemen çalışmalara başladık.önce yılbaşında oluyorda bayramda neden olmasın diyerek kapımıza şeker şeklinde iyi bayramlar yazılı basit bir süs yaptık.


oyuncakçıdan kızlar için kalpli süsler alıp üstüne bayram notları yazdık.erkeklerede parti düdükleri aldık.









bizim kızlarada içiçe birsürü kutunun olduğu hediye paketleri hazırladım bayram sabahı heyecanla açtılar.aslında bunlar birlikte aldığımız çorap ve tokalarıydı. ona rağmen çığlıklar atarak mutlu olduklarını gösterdiler.












komşu ablamızdan bizi bayram sabahı şeker toplamaya götürmesini rica ettik.ilk gün kapı önünde çocukların halleri seyre değerdi.özelliklede şeker dışında birde hediye almak yüzlerine sonradan sevince dönüşen kocaman şaşkın bir ifade yerleştirdi.

bir dahaki bayrama bayram kartları ve daha değişik sürprizleri şimdiden düşünmeye başladık bile.

ablamız arkadaşlarıyla şeker toplamaya gitti.apartmanın içinden sesleri geliyor.daha bizim içimizde şeker toplama hevesi varken kızımızı şeker toplamaya gönderdik.gün olup devran dönermiş,annemde benim arkamdan aynı şeyleri düşünmüşmüdür?






hoooooop yaşasın boncuk uyudu. nasılsa gelen gidende yok;yeni ısmarladığım kitaplarıma dönebilirim.

*ilk kitap: maria montessori hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek için tez tadında güzel bir çalışma eylem korkmazın kitabı algı yayınevinden montessori metodu .

*ikinci kitap: ailelere çocuk psikolojisi el kitabı ,içinde maria montessori ninde bulunduğu bir yazar gurubunun hazırladığı gendaş yayınlarından çocukları anlamak.


*üçüncü kitap: yıllardır uygulamada birebir çooook faydalarını gördüğüm çocuklarla iletişim konusunda günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümünde harika bir kaynak olan prof.dr. haluk yavuzer in kitabı remzi kitabevinden çocuk eğitimi el kitabı


*dördüncü kitap:bazı cümlelerinin türk aile yapısına uymadığını düşündüğüm ama bir çok konuda keşke daha önce karşılaşsaymışım dediğim uyku, beslenme,tuvalet alışkanlıkları konusunda uygulandığı zaman işe yarar bilgilerle dolu tracy hoog-melinda blau nun kitabı gün yayın evinden bebek bakım sorunlarına mucize çözümler


kitaplarımı henüz bitirmedim. en kısa zamanda bitirip yenilerini ısmarlamak için can atıyorum.bana kitapları tavsiye eden arkadaşlarıma ve netten kitap sparişi verebilme fikrini bana kazandıran http://ezgilimelodi.blogcu.com/ arkadaşıma teşekkür ediyorum.

,




















4 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir gelenek başlatmışsınız.Tebrik ederim. Ben de bayramı ailemden uzakta geçirirdim her yıl. Bu yıl yanlarında oldum bayram bayram oldu gerçekten de. sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Süslemeler, hediyeler ne kadar iyi fikir.Bayramlarımızı da aynı coşkuyla kutlamamız lazım gerçekten de...

    YanıtlaSil
  3. Süslemeler ve hediyeler çok güzel,çocuklarına bayıldım çok şekerler,dolma dolduran,hamur yoğuran elleri yerim ben...
    Kızılcık reçelinin suyunu az bulduysan şekeri ölçtüğün bardakmı büyüktü acaba...Suyu çok koyunca kıvamı sıvı oluyor...Ama sen suyun ölçüsünü artır...3 bardak koy madem....

    YanıtlaSil
  4. Canım rica ederim ,özür dilemene ne gerek var..
    Tabiki yazacaksın,hatta eleştireceksin...
    Ben her zaman açığım bu tür şeylere...Sevgiler...

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...