22 Ağustos 2009 Cumartesi

3.etkinlik ve carettalar

öncelikle tüm arkadaşlarıma ve islam alemine hayırlı ramazanlar diliyorum.



3-6 yaş oyun çağı dönemi



''bu çağın belirgin özelliklerinden biri anneye babaya benzeme çabası ve öykünmedir.bu yaşlarda kızçocuğu anneye hayrandır.onunla bir arada bulunmaktan,onunla mutfakta iş yapmaktan çok hoşlanır.her haliyle anneyi sevindirmek,onun beğenisini kazanmak ister gibi hoşuna gidecek işleri yapmaya özen gösterir.*bak anne ben ne yaptım!* diyerek ondan övgü bekler.



kızın anneyi erkeğinde babayı benimseyip örnek alması kişilik gelişimin de önemli rol oynar.ilerde oluşturacakları anne veya baba kimliği bu gelişimle paraleldir. ''prof.dr.Atalay Yörükoğlu Çocuk Ruh Sağlığı



bu bilgileri yeniden okumak çocuklarıma karşı davranışlarımda değişimlere yol açtı umarım sizde de aynı etkiyi uyandırır.bu son etkinlikle haftayı kapatalım yeni etkinlikler bizi bekliyor.








gelelim carettalara




aslında bunlar carettaların otcul olan başka bir cinsiymiş adını söylediler unuttum.geçen hafta ramazan gelmeden çoluk çocuk bir kez daha denize girelim dedik su çok dalgalıydı fazla giremedik.ama bol bol kumla oynadık.mersin sahillerinde sıkça rastlarsınız ''kaplumbağa yuvasıdır lütfen koruyalım '' tabelalarına.o,tabelaların yakınlarındayız iki kişi geldi başladılar kazmaya (laf aramızda şüphelenmedimde değil hani)tam görevlimisiniz diye sormaya hazırlanırken ...aaaaa o- da- ne-kumda hareketli birşeyler var.hemen makineyi aldım kızlara seslenip koştum.biri öğretim görevlisi biri öğrenci olan o,iki kişi kaplumbağaların yuvalarından çıkmalarına yardım ediyorlar.çok harika bir manzara hemen fotoğraflamaya başladım tam kamera kaydı yapacaktım makinenin pili bitti.:((




neyse kumda çok debelenmesinler diye öğrenci tişörtüne doldurdu suyun kenarına götürdü sırayla bıraktı.onlarda paytak paytak yuvarlana yuvarlana suya doğru gitmeye başladılar.taşların arasında kalıyorlar suya ulaşanlar sert dalgalardan geri geliyorlar.tabii dayanamadım elime alıp tekrar suya bıraktım onlar geldi ben geri bıraktım sonunda 17 side suya kavuştu.yuvada bir okadar da erken,geç,boş diye adlandırdıkları yumurtaları açarak envanter tuttular ve yuvayı kapatıp levhayı kaldırdılar.




















benim içinde kızlar içinde çok harika bir deneyim oldu.belkide seneye yine rastlarızda bu sefer video kaydıda yapabilirim....

5 yorum:

  1. Off çok sevimliler yaaa. Eniştem de yumurtlamalarını izlemişti ekibi ile birlikte. Onlar da üniversitedeler. Seneye katılabilsem ne güzel olur. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ıstedıgını alabılırsın dukkan senın :)))

    bu arada kuzulara masallah yerım onun dolma yapan parmacıgını :))

    YanıtlaSil
  3. kızların çok tatlı yazamadım ne zamandır bloglardki sorun yüzüden..
    ne güzel iki kız annesi olmak harika bir şeydir eminim hem de yaşları yakın çok şanslısın :)
    aktiviteleriniz de süper nasıl hevesli abla inci..

    YanıtlaSil
  4. oy oy o dolma dolduran minik ellere kurban.....

    YanıtlaSil
  5. Mersin'de doğmuş, büyümüş, üstelik de yıllarca yaşamış bir insan olarak bir kez bile şuna denk gelemedim. Ne kadar çok şey kaçırdığımı bu fotoğraflar çok güzel anlatıyor.

    Mersin'den ayrılalı çok oldu ama sırf bu olaya şahit olmak için gelesim var. Olmadı, darısı burada videolarını görmeye diyelim. :)

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...