14 Ağustos 2009 Cuma

1.hafta konumuz:yemek

tatil anılarına zaman zaman aklıma takıldıkça dönerim.artık çocuklara vakit ayırma zamanı geldi.montessori yöntemi ile ilgili genel bilgiler içeren bir kitap okuma şansım oldu HARİKA ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR? yazarı Tim Seldin.kitaptaki bazı bilgileri öğrendiğimde bu eğitim sistemini araştırmaya karar vrdim buda beni öğretmen kimliğime geri dönderdi.uzun zamandır anne ve öğretmenlik kimliklerimizi barıştıramıyordum.şimdi biraz biraz birbirlerine ısındılar.en çok bu işe kızım sevindi.bundan sonra her hafta kendimize bir konu belirleyip etkinlikler yapmayı ve sizlerle paylaşmayı düşünüyorum.



bu hafta konumuz annelik kimliğini çok korkutmamak için YEMEK ve ilk etkinliğimiz: pizza nasıl yapılır.üstelik hamur yoğurma özürlüsü ben, hamurunu bile kendim yoğurdum.tabii kızımda bana tüm varlığıyla yardım etti.şaka değil bazen ciddi yardımları oluyor.önce ellerimizi yıkayıp başımıza tülbent bağladık.bunların gerekçelerini yalın fakat çocuksu olmayan bir dille anlattım.birsüre unla oynamasına müsade ettim yumuşaklık çok hoşuna gitti.








kısa süren bu un oyunundan halı masa kıyafetler vücudumuz hatta kardeşimiz bile nasibini aldı.unla neler yapılabilir diye konuştuk.




küçük parça bir hamur alıp uzun süre oyalandı.en sevdiği de sucukları dizmek oldu.ondan direk istenmeyen büyüklerin işlerini yapınca kendini çok önemli hissediyor.



pizzamızın hamuru ince olduğu için tabii kızımında eli değdiği için harika olmuştu koca tepsi büyük bir zevkle -baba bak bunu annemle biz yaptık övünmeleri arasında bitti.

bize kazandırdıkları:

*bir müddettir resmileşen ilişkimiz de (bana sıkı sarılmasıyla) yakınlaşmalar oldu.
*yumurtayı neden sürdün ,peynirlere ne oldu....vb soruları yanıt buldu.
*yemek yapmak uzun sürermiş'i anladık.
*un nasıl hamur oluyormuş.hamur sıcakta nasıl kabarıyor onu öğrendik.

2 yorum:

  1. maşallah kızın pek tatlı canım..pizzanız müthiş.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok hamarat bir kız olacağa benzer çok tatlı

    YanıtlaSil

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...