12 Mayıs 2009 Salı

annemin elma dilimli patates kızartması




son zamanlarda kızlarıma sık sık elma dilimli patatesler kızartıyorum.sanırım annemi çok özledim.





























anneni daha sık anımsıyorsan

..............hatta anlıyorsan...............


kalbini bir mektup gibi buruşturup fırlatılmış kendini kimsesiz ve erken unutulmuş hissediyorsan


içindeki, çocuğa sarıl, sana insanı anlatır.
......................................................................

annemi ne çok anıyorum bir bilseniz...!


artık gençlik yıllarının olumsuz ve eleştirel bakışları bile kalmadı.içimdeki çocuğa sarılamıyorum bile.çünkü artık ben anneyim ve anneme sığınmayı her istediğimde kızlarıma sarılıyorum




ortaokulu evimizden uzakta bir okulda okuduğum için öğlen yemeklerini dışarda yemek zorunda kalıyordum bu yeni gelişen bir çocuk için süper birşey.tabii dünyayı yeni yeni tanımaya başlıyorum.fast foot artık hayatımın önemli bir parçası oldu ve evdeki yemekleri beğenmemeye başladım.annem hafta sonları mutlaka kahvaltılıkların yanına mutlaka ek bir şeyler yapardı.kızartmalar hamur işleri menemen .....vs.tabi ençokda patates kızartması

çocukluğumuzdan beri hep resimdeki gibi (tabi daha düzgününü) elma dilimi şeklinde doğrardı. bizde hani artık büyüdükya...bırak anne sen güzel yapamıyorsun biz artık uzun uzun istiyoruz der elinden alırdık.zamanla ağır eleştirilerimize daha fazla direnemeyen annem kırk yıllık el alışkanlığını bizim için değiştirip uzun dilimli patatesler kızartmaya başladı.fas foot reklamları amacına ulaşmış ve bir ailede daha asimilasyon gerçekleşmişti.böylece çağdaş,gelişmiş olduğumuzu düşünüyorduk herhalde ki arkadaşlar arasında bu bir övünme meselesi bile yapılıyordu.-annem hep uzun uzun kızartır.

gün oldu devran döndü bende anne oldum.

bigün fark ettimki cips olarak tarif ettiğimiz uzun kesimli patatesler hiçte doyurucu olmuyor.anneminkiler daha lezzetliydi neden?çünkü elma dilimi yapardı.

başladım elma dilimli patatesler kızartmaya.evet böyle daha yumuşak ve lezzetli.kızlar daha çok sevdi bunu.ah anne ah şimdi yanına geldiğimde sen kızlarıma patates kızartmak isteyeceksin bende uzun yapma anne kızlar elma dilimli seviyor diyeceğim.sen nemi yapacaksın tabiiki nasıl istiyorsak öyle kızartacaksın.asla o temiz yüreğine fesatlık gelipte beni bozmayacaksın eskileri yüzüme vurmayacak hatta özürleneceksin

-ne bileyim siz böyle seviyordunuz diye yaptım.

.

annem
beni kırk yaşında hastalıklarından kurtulursun diyen doktorun tavsiyesiyle doğurmuş.
şimdi bize kızıyor başka doğurmayın siz cahilmisiniz diye.



























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

insanlar kıyafetleriyle karşılanır fikirleriyle uğurlanır.yorumlarınızla motive oluyoruz...